Ons doel

Het Van Haestrecht College is een school voor vmbo, mavo en opstap naar havo (klas 1 en 2). Dankzij onze kleinschaligheid hebben we écht oog voor jou. Onze school is onderdeel van OMO Scholengroep De Langstraat. Op het Van Haestrecht College willen wij onze leerlingen begeleiden in de groei naar volwassenheid, en hen bewust maken van hun plaats in de samenleving.

Samen, trots en ondernemend

Samen, trots en ondernemend: dat zijn belangrijke woorden voor onze school.

Samen         We hebben aandacht voor elkaar en kennen elkaar. Leerlingen en docenten vormen samen een team.
Trots   Wij zijn trots op onze leerlingen: op wie ze zijn, op hoe zij zich ontwikkelen. We stimuleren hen om zelfvertrouwen te ontwikkelen en trots te zijn op zichzelf.
Ondernemend

Wij zoeken altijd naar manieren om vooruit te gaan, naar wat leerlingen nodig hebben voor hun toekomst. We spelen in op ontwikkelingen in de maatschappij en in de wereld van onze leerlingen en zorgen voor dynamisch onderwijs.

Ons gebouw

Ons gebouw is licht en open, een tweede thuis voor leerlingen en medewerkers. De gangen en de lokalen zijn ruim en door de grote ramen komt veel licht naar binnen. In ons gebouw weet je snel de weg. Rond de school ligt een groot plein, dus in de pauzes kan iedereen lekker naar buiten. En in onze praktijklokalen staat moderne apparatuur. In ons schoolgebouw beschikken we over alle faciliteiten om toekomstgericht onderwijs te geven. Er is goed werkend draadloos internet. Als leerling maak je naast hun boeken gebruik van je eigen laptop. In de lokalen werken we met digitale schoolborden.

Onze organisatie

De dagelijkse leiding van het Van Haestrecht College ligt bij onze directeur, Vanja Goossen. Hij wordt ondersteund door de adjunct-directeur en leerlingcoördinatoren.

Naam Functie E-mailadres
Vanja Goossen Directeur v.goossen@vanhaestrechtcollege.nl
Susan van Pinxteren Adjunct-directeur              s.vanpinxteren@vanhaestrechtcollege.nl
Judith Höppener Leerlingcoördinator onderbouw    j.höppener@vanhaestrechtcollege.nl
Tom Jansen Leerlingcoördinator bovenbouw t.jansen@vanhaestrechtcollege.nl

Het Van Haestrecht College maakt deel uit van OMO Scholengroep De Langstraat. Net als de Walewyc Mavo en het Dr. Mollercollege in Waalwijk en het d’Oultremont College in Drunen.

Meer weten over ons beleid en onze visie op onderwijs? Lees dan ons schoolplan.